.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انجام خزانه‌گيري 70 درصد از شاليزارهاي گيلان

رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان گفت: تاكنون در 70 درصد از اراضي گيلان خزانه‌گيري برنج انجام شده است.

اردشير روحي با اشاره به آخرين وضعيت آماده‌سازي اراضي كشاورزي در گيلان افزود: شخم اوليه در بيش از 60 درصد از اراضي كشاورزي گيلان معادل 143 هزارهكتار انجام شده است.
وي ادامه داد: شخم دوم نيز در 40 درصد از اراضي گيلان معادل 95 هزارهكتار آب‌تخت انجام شده است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي با بيان اينكه كشاورزان گيلاني در 70 درصد اراضي استان معادل 167 هزار هكتار خزانه‌گيري كرده‌اند، افزود: كار نشاي برنج نيز در تمام شهرستان‌ها آغاز شده و با توجه به وضعيت آبي استان مشكلي نخواهيم داشت و امسال اراضي كشاورزي 100 درصد به زيركشت مي‌روند.
وي از كشاورزان گيلاني خواست تا در صورت روبرو شدن با مشكل آب و ديگر نهاده‌ها مراتب را به مسئولان گزارش دهند تا مشكل پيگيري و برطرف شود.
روحي، توسعه كشت دوم و كشت تركيبي در گيلان را داراي اهميت بسياري خواند و گفت: با كشت محصولات ديگر در كنار برنج كشاورزان از تك محصولي خارج شده و مي‌توانند منابع درآمد خوبي داشته باشند.
وي از اختصاص 25 درصد تسهيلات موجود در استان براي احياي بخش كشاورزي و ايجاد اشتغال در آن خبر داد و گفت: با دريافت اين تسهيلات اصلاح ساختار كارخانه‌ها، بهبود مرغداريها، گلخانه‌ها، نوسازي تراكتورها، موتورهاي تيلر و غيره در استان انجام مي‌شود و گيلان بايد از اين تسهيلات دولت بهره‌مند شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان با بيان اينكه تاكنون 15 درصد اين مهم تحقق يافته است، تصريح كرد: براي داشتن كشوري مستقل بايد كشاورزي مستقل نيز داشته باشيم و براي رسيدن به اين هدف بايد تسهيلات به خوبي ارائه شود.
وي با اشاره به اينكه بايد از تمام ظرفيت‌هاي استان به خوبي استفاده شود تصريح كرد: بايد پراكندگي در بخش اجرا را با برنامه‌ريزي صحيح برطرف كرده و فرهنگ‌سازي آب را در مردم عمومي كنيم.
روحي اضافه كرد: بايد با برنامه‌ريزي درست در بخش آبخيزداري از پراكندگي ناهمگون باران در فصل‌هاي مختلف سال استفاده مطلوب كرد.
وي با تصريح بر اينكه برنامه‌ريزي مناسب زنجيره آب در بخش كشاورزي را تكميل مي‌كند، خاطرنشان كرد: اجراي طرح آبخيزداري و احداث سد، علوفه‌كاري، درختكاري و غيره در اراضي شيب‌دار از هدر رفت آب جلوگيري مي‌كند.
به گفته رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان، اين استان داراي 238 هزار هكتار اراضي كشاورزي و 400 هزار بهره‌بردار است و از قطب‌هاي مهم كشاورزي در كشور محسوب مي‌شود.
وي افزود: اجراي طرح مكانيزاسيون كشاورزي در استان كه سالانه بيش از 750 هزار تن برنج سفيد توليد مي‌كند راهكاري مناسب براي افزايش بهره‌وري در كشاورزي است.
روحي تصريح كرد: مكانيزاسيون كشاورزي نوعي رويكرد است كه موجبات تبديل و گذار از كشاورزي سنتي به كشاورزي صنعتي را فراهم ميكند.
وي، گسترش روزافزون جمعيت و محدوديت منابع آب و خاك و همچنين توسعه فناوري را در فرآيند توليد محصولات كشاورزي اجتناب‌ناپذير دانست.فارس/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.